Followers

Tuesday, 18 June 2013

#15 Tumis Timun Batang bersama Telor

assalamualaikum semua..
kembali lagi bersama resepi campak-campak ku yang baru..hihi

Haa..slrppp!! lapar pulak ni rse ni.. lauk yg simple tp sedap, nak lagi kalau makan dengan nasi putih, panas-panas...perghh...nak resepi?? nah ambik..

BAHAN-BAHAN
2biji telor
2batang timun (timun tu cari yg muda ye..kalau tua sgt nnti xsedap sbb bnyk airnya yang keluar)
bawang merah, bawang putih & sedikit halia *(aku agk2 je bnyk mne pon)
1biji bawang besar *dihiris bulat-bulat
cili boh/cili giling
sedikit perasa
 CARA-CARANYA
bawang merah, putih dan halia ditumbuk lumat (nk blend pon boleh)
pecahkan telor ke dalam mangkuk
hiris timun batang *noted-buang biji ditengah dan jgn hiris terlalu nipis
tumiskan bahan tumisan sehingga naik bau, pastikan cili boh tu btl2 masak ye..
kemudian masukkan timun, gaul sebati
masukkan perasa dan goreng sampai masak..
done..!!
Selamat Mencuba!

13 comments:

  1. Replies
    1. sangat mudah..jangan lupa cuba ye! :)

      Delete
  2. antara rajin ngn malas je nih xD hehehhe

    ReplyDelete
  3. wah.. sedapnya.. dah lama tunggu resipi baru dari fiza..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke..terima kasih kerana sabar menunggu..minggu lepas busy sikit..xsempat nk update blog.. ;) cuba ye jgn xcuba ..

      Delete
  4. senang ni... boleh la try...hehehe

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. yeke...cuba lah resepi mudah ni.. ;) simple but tasty :)

      Delete
  6. sedapnya.. tapi nak masak macam malas.. pi kedai mamak ajelah hari ni

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. xske timun???boleh tukar dgn sayur lain..btw, timun lebih sesuai dgn resepi ni..cubalah..mne tahu lps ni akn ske mkan timun pulak :)

      Delete
  8. baru taww ada resepi macam ni,huhuu,sedapnya.tmbah-tambah tengah lapar ni >_<

    ReplyDelete